Jak zapewnić sprawne wykonywanie zadań służby bhp w szkole – 12 rad dla dyrektora

Michał Kowalski

Autor: Michał Kowalski

Dodano: 12 maja 2018

Kolejnym obowiązkiem dyrektora w związku z przestrzeganiem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole jest zagwarantowanie należytego pełnienia obowiązków służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Co do zasady wystarczające jest zatrudnienie specjalisty bhp albo powierzenie wykonywania zadań służby bhp osobie zatrudnionej już w szkole na innym stanowisku ewentualnie zawarcie umowy cywilnoprawnej z zewnętrznym specjalistom. W bardzo dużych szkołach, w których liczba pracowników przekracza 100, konieczne jest jednak powołanie służby bhp jako odrębnej komórki organizacyjnej. Co więcej, dyrektor musi pamiętać, aby zadania służby bhp powierzyć osobie spełniającej określone wymagania kwalifikacyjne i legitymującej się ukończeniem szkolenia z dziedziny bhp. Sprawdź jak prawidłowo powierzyć wykonywanie zadań służby bhp w szkole ewentualnie utworzyć służbę bhp.

Pozostało jeszcze 98 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

 

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników

Aby uzyskać dostęp do pełnej treści tego artykułu

Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Michał Kowalski

Autor: Michał Kowalski

Radca prawny, redaktor Portalu Oświatowego. Specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych oraz prawa oświatowego. Prowadzi kancelarię, w ramach której udziela pomocy prawnej zarówno nauczycielom, jak i dyrektorom i innym pracownikom szkół. Od kilku lat współpracuje ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego.
wiper-pixel