Badania sanitarno-epidemiologiczne w szkole – praktyczne wskazówki dla dyrektora

Autor: Patryk Kuzior

Dodano: 17 czerwca 2018

W powszechnej świadomości badania sanitarno-epidemiologiczne pracowników kojarzone są z tzw. „książeczką sanepidowską”, której posiadanie wymagane jest od osób, mających w pracy kontakt z żywnością i które jest – ze względu na specyfikę badań, jakie trzeba wykonać, by tę „książeczkę” otrzymać – jakimś uciążliwym wymogiem do spełnienia dla niektórych osób przy przyjęciu do pracy. Tymczasem z punktu widzenia formalnego „książeczka sanepidowska” już od wielu lat nie funkcjonuje jako dokument, który mógłby stanowić potwierdzenie czegokolwiek, zaś grupa osób, która z powodów zawodowych podlega badaniom jest też znacznie szersza niż  pracownicy mający styczność z żywnością. I jakkolwiek istotnie badania sanitarno-epidemiologiczne do przyjemnych nie należą, to pełnią ważną rolę w zapobieganiu szerzenia się chorób zakaźnych, stanowiąc - niejako przy okazji - ważny element zapewniania przez pracodawców bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Warto więc uporządkować wiedzę na temat badań sanitarno-epidemiologicznych pracowników oświaty, gdyż ma ona praktyczne znaczenie dla dyrektora.

Pozostało jeszcze 94 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

 

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników

Aby uzyskać dostęp do pełnej treści tego artykułu

Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
wiper-pixel