DOKUMENTACJA PRACOWNICZA – WYBRANE PROBLEMY, NIEJASNE SYTUACJE
Ten numer miał być poświęcony ocenie pracy dyrektora. Z uwagi jednak na nowelizację przepisów od 1 września 2019 r. postanowiliśmy poczekać na finalny zakres tych zmian. Powrócimy do tematu w kolejnym numerze – patrz ostatnia strona okładki.
Wydanie poświęcamy dokumentacji pracowniczej – analizie problematycznych przypadków. Z początkiem stycznia 2019 roku weszły w życie rewolucyjne zmiany dotyczące dokumentacji pracowniczej. Zmiany prawa w tym obszarze zobligowały
pracodawców do wyboru formy prowadzenia tej dokumentacji i wykonania określonych obowiązków. Po niespełna roku obowiązywania wciąż budzą wiele pytań i wątpliwości w zakresie ich stosowania.
Wybrane problemy to:
- redakcja przepisów – brak wyraźnie wyodrębnionych obowiązków dla poszczególnych grup zatrudnionych w poszczególnych latach,
- stosowanie przepisów rozporządzenia w oparciu o datę graniczną 1 stycznia 2019 r.,
- obliczanie terminów dotyczących przechowywania dokumentacji pracowniczej,
- niejasne reguły odnoszące się do ewidencji czasu pracy, szczególnie nauczycieli,
- niejasności związane z wydaniem informacji o okresie przechowywania akt przy okazji wystawiania świadectwa pracy.
Zebraliśmy 45 najczęściej powtarzających się pytań w tym obszarze. Poznaj zatem odpowiedzi na nurtujące kwestie, jak w praktyce prowadzić i przechowywać dokumentację pracowniczą.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Kadry i Płace w Oświacie
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Kadry i Płace w Oświacie