Szkoły nie zapewniają odpowiedniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom

Autor: Anna Trochimiuk

Dodano: 26 grudnia 2012

Do Rzecznika Praw Dziecka wpływają skargi rodziców dotyczące przede wszystkim braku organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach lub jej niewłaściwej organizacji oraz niezrealizowania zaleceń wynikających z orzeczeń i opinii wydanych przed poradnie. Organy prowadzące ponadto odmawiają zatrudnienia w szkołach ogólnodostępnych nauczycieli specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje do pracy z uczniem niepełnosprawnym lub posiadającym inne szczególne potrzeby edukacyjne. Jednostki samorządu terytorialnego odmawiają także przyznania środków na realizację nauczania indywidualnego dzieciom posiadającym odpowiednie orzeczenia. Rzecznik Praw Dziecka zwrócił się do kuratorów oświaty, by uwrażliwił dyrektorów szkół na pomoc dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym.

Pozostało jeszcze 70 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

 

Treść artykułu dostępna dla zalogowanych użytkowników

Aby uzyskać dostęp do pełnej treści tego artykułu

Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Autor: Anna Trochimiuk

Prawnik, redaktor i autor publikacji dotyczących spraw kadrowych w szkołach i placówkach oświatowych. W 2014 r. uzyskała pozytywny wynik egzaminu zawodowego radcy prawnego.
wiper-pixel