Mentor – nowe stanowisko w awansie zawodowym nauczycieli

W awansie zawodowym nauczycieli pojawiło się nowe pojęcie – mentor. Nowe stanowisko budzi wiele wątpliwości: kto może zostać mentorem, jaką rolę w awansie będzie odgrywał, czym się różni to stanowisko od stanowiska opiekuna stażu, czy mentor zastępuje opiekuna stażu, czy też nauczyciele realizujący staże na starych zasadach będą mieć nadal opiekuna, jak powinien wyglądać dokument powołujący mentora? Porządkujemy nowe przepisy, rozwiewamy wątpliwości i analizujemy nowe regulacje prawne.

W artykule m.in.:

  • Kto może zostać mentorem początkującego nauczyciela?
  • Na jak długo powoływany jest mentor?
  • Czym różnią się zadania mentora od zadań opiekuna stażu?
  • Mentor a opiekun stażu – porównanie
  • Jaki jest udział mentora w ocenie pracy nauczyciela?
  • Czy nauczyciel rozpoczynający pracę w szkole od 1 września 2022 r. od razu musi mieć przydzielonego mentora?
  • Czy opiekun stażu przydzielony nauczycielowi przed 31 sierpnia 2022 r. z dniem 1 września 2022 r. stał się mentorem?
  • Czy dla nauczyciela kontraktowego rozpoczynającego staż na nauczyciela mianowanego od 1 września 2022 powinien zostać przydzielony mentor czy opiekun stażu?
  • Informacja o przydzieleniu funkcji mentora (dla mentora)
  • Informacja o przydzieleniu mentora (dla nauczyciela odbywającego okres przygotowania zawodowego)

Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Kadry i Płace w Oświacie
zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Zapomniałeś hasła ?

kliknij tutaj

Zostań subskrybentem publikacji Kadry i Płace w Oświacie

ZOBACZ OFERTĘ